A sikeres online marketing alapja, hogy a különböző eszközök közül minden esetben az elérhető legkiválóbb minőséget válasszuk. A keresőoptimalizálás ára elsőre talán soknak tűnhet, de amint megértjük milyen elvárásoknak kell megfelelni a folyamat során, rögtön látni fogjuk miért indokolt a magasabb költség. Természetesen – ahogy sok más szolgáltatás esetében is – itt is választhatjuk a leginkább pénztárcabarát megoldást. Azt azonban érdemes észben tartani, hogy a keresőoptimalizálás ára a legtöbbször hűen tükrözi a végeredmény minőségét is.
Ha azt szeretnénk, hogy a lehető legjobb helyen legyen az oldalunk a megfelelő kulcsszavakra, az rengeteg időt és energiát vesz igénybe, ez pedig fokozottan igaz az elért eredmények megtartására. A keresőoptimalizálás ára pedig sok esetben éppen ezért magas. Mivel általában ez egy állandó felügyeletet igénylő folyamat, amihez szaktudás és tapasztalat szükséges, ezért profin végezve magas költségekkel járhat.
Természetesen ez teljességgel projektfüggő kérdés, hiszen nagyon nem mindegy például az sem, hogy milyen erős a konkurencia a területünkön. Minél telítettebb piaci szegmensben próbálunk előrébb jutni, annál bonyolultabb a keresőoptimalizálás folyamata. Ilyenkor nem csupán a kulcsszókutatásra kell nagy hangsúlyt fektetni, de a tartalommarketing szerepe is duplán felértékelődik. Az igényes szövegírás pedig nem egyszerű feladat, mindamellett roppant időigényes is. A keresőoptimalizálás éppen ezektől a tényezőktől válik ennyire összetett szakmává, ám ha sikerrel végzik, akkor az eredmények önmagukért beszélnek.
Az organikus találatokból érkező látogatók ugyanis hihetetlenül értékesek. Nem csupán azért, mert idővel szinte semmibe sem kerülnek, hanem mert nagy többségük potenciális vásárló is egyben. A keresőoptimalizálás lényege pedig pontosan ez. Elérni azokat az embereket, akiket a termékeink vagy szolgáltatásaink érdekelnek. Amint a keresőben a számunkra fontos kulcsszavakra előre kerülünk, onnantól már csak meg kell tartani a helyezést és nyert ügyünk van.