A sportautók rajongói között a Chevrolet C1 Corvette és a De Tomaso Pantera 1972 olyan modellek, amik igazi jelentőséggel bírnak. Bár teljesen eltérő megközelítéssel születtek, mindkét típus képes magával ragadni az autózás szerelmeseit.
Chevrolet C1 Corvette: az amerikai sportautó születése
A Chevrolet C1 Corvette 1953-ban jelent meg és a General Motors válasza volt az európai sportautók nagyobb népszerűségére. Ez volt az első amerikai gyártású sportautó, ami a stílust és a teljesítményt egyesítette. Az eredetileg kísérleti projektként indult modell hamarosan az amerikai álom jelképévé vált.
A Chevrolet C1 Corvette stílusa forradalmi volt. Az áramvonalas karosszéria, a letisztult forma és a műanyag üvegszálas konstrukció megelőzte korát. Ez volt az első amerikai autó, ami ilyen anyagot használt, csökkentve a súlyt és növelve a hatékonyságot.
Az első generációs Corvette eleinte egy 3.9 literes, soros hathengeres motorral jelent meg, amit később felváltott a legendás V8-as motor. Ez az erőforrás már képes volt felvenni a versenyt az európai riválisokkal.
Az első évben mindössze 300 példányban készült, így a Chevrolet C1 Corvette ritkaságnak számít, különösen a korai modellek. Az eredeti példányok ma gyűjtői darabok és az értékük folyamatosan növekszik.
De Tomaso Pantera 1972: az egzotikum és erő kombinációja
A De Tomaso Pantera 1971-ben debütált és a legendás olasz-argentin autótervező, Alejandro De Tomaso és a Ford Motor Company együttműködésének gyümölcse volt. Az olasz dizájn és az amerikai erő találkozása a sportautók piacán páratlan élményt nyújtott.
A Pantera vonalvezetése a Ghia stúdióban készült, Tom Tjaarda tervei alapján. Az alacsony és széles karosszéria agresszív, mégis elegáns megjelenést biztosít. Ez az autó olyan, mintha versenypályára született volna.
A De Tomaso Pantera 5.8 literes Ford Cleveland V8-as motort rejt, ami 330 lóerős teljesítményt biztosít. Ezért lenyűgözően gyors a járgány és a nyers erő igazi élvezetét nyújtja.
A Pantera a többi olasz egzotikus autóhoz képest elérhetőbb volt, hála a Ford által biztosított alkatrészeknek és a gyártási támogatásnak. Ez ma is vonzó a klasszikus autók kedvelői között, akik valami különlegesre vágynak. A De Tomaso Pantera 1972 modell megoldotta az első generáció problémáit, például a hűtési rendszer hibáit, így megbízhatóbb és értékesebb verzióvá vált. Az ilyen autók valódi ritkaságok és befektetésként is ideálisak.
Knight Rider KITT, a futurisztikus szuperautó
A 80-as évek televíziózásának egyik legikonikusabb autója KITT. A Knight Rider sorozatban nem csupán egy jármű volt, hanem intelligens, beszélő társ, ami futurisztikus technológiájával és csodálatos képességeivel sok rajongó szívét meghódította.
Knight Rider KITT auto, a sorozat főhősének, Michael Knightnak (David Hasselhoff) volt hűséges társa. Valójában egy 1982-es Pontiac Firebird Trans Am alapjaira épült. A járműt a forgatáshoz átalakították, hogy egyedi és technológiailag fejlett megjelenést nyújtson.
Most pedig, hogy tudjuk Knight Rider KITT milyen autó, nézzük meg az egyedi képességit!
A jármű orrában mozgó, ikonikus piros fény volt az érzékelőrendszer, ami lehetővé tette számára, hogy „lássa” a környezetét. Beszélni és önállóan gondolkodni is képes volt. A Knight Industries által fejlesztett mesterséges intelligenciája Michael Knight stratégiai partnere lett a bűnüldözésben.
Knight Rider KITT auto egyik legnépszerűbb funkciója volt a Turbo Boost, ami lehetővé tette, hogy akadályokon átugorjon vagy hihetetlen gyorsasággal felgyorsuljon. A váza szinte elpusztíthatatlan volt, hála a speciális molekuláris bevonatnak, ami golyóállóvá és extrém módon strapabíróvá tette. Ha röviden kellene összefoglalunk, hogy Knight Rider KITT milyen autó volta, akkor azt lehet mondani, hogy fantasztikus.
KITT egy ikon is volt, ami a technológia jövőjét vetítette előre, miközben a Pontiac Firebird Trans Am sportos vonalait és izomautós jellemzőit is megőrizte.
Miközben a sci-fi kategóriát képviselte, a valóságban a régi amerikai izomautók határozták meg az utakat a sebességet és az erő szimbólumaiként.
Nagyon népszerű régi amerikai izomautók
A Mustang az első „pony car” volt, ami a sportos megjelenést és megfizethetőséget ötvözte. Az olyan modellek, mint a Shelby GT500, az izomautók királyai között van számon tartva.
Riválisa, a Chevrolet Camaro SS és Z/28 változataival. Ezek a régi amerikai autók meghódították a versenypályákat és az utcákat is.
A Charger, különösen a 1969-es változat, a régi amerikai izomautók egyik legikonikusabb darabja, de korántsem az egyetlen. A harmadik generációs Barracuda, a Plymouth különösen a HEMI motorral, hihetetlenül felkapott lett az évtizedek alatt.
A Chevelle SS 454 LS6 a maga 450 lóerejével a korszak egyik legerősebb négykerekűje volt.
A régi amerikai autók között az első izomautóként emlegetett GTO újradefiniálta az amerikai autógyártást. A „Judge” különösen népszerű lett a gyűjtők körében.
A végére pedig itt van a Dodge Challenger, ami agresszív stílusa és nagyszerű motorja révén kiemelkedett a tömegből.